Fort Beau

pieter van bogaert

pieter@amarona.be

(I never cry for art
All I can cry for are beginnings and endings)



***

Fort Beau
Verhalen van beginnen en eindes

Bibliotheek van de Noordzee #1
Een uitgave van KAAP, 2024

***

Fort Beau: een boekpresentatie met films en expo voor KAAP, Oostende, 25 and 26 oktober 2024

Fort Beau: a program with films and expo for Cinematek Brussels, 25 and 26 May 2024

Fort Beau: zes ontmoetingen in De Markten, Brussel, van 16 april tot 21 mei 2024

Fort Beau – Chapter one: The End: a lecture performance for Performatik, Brussels, 19 March 2019

***

thoughts for a first chapter (The End):

Niet perfect perfect
in gesprek met Jan Ritsema

+

Fort Beau. Chapter 1: The End
a lecture performance for Performatik

+

Vallen en opstaan (en vallen en opstaan)
Bas Jan Ader, Fall 1, Los Angeles, 1970

*

Een nieuw leven
Wolfgang Tillmans, Für Immer Burgen

*

nota’s voor een tweede hoofdstuk (dichterbij):

(Jo)

+

Wat je niet kan dwingen
in gesprek met Manon de Boer

+

Eigen tijd (Uit de tijd)
The Untroubled Mind van Manon de Boer

+

De hand van de maker
Art & Language: Portrait of V.I. Lenin in the Style of Jackson Pollock

+

Over verwantschappen, de dingen die terugkeren
Moyra Davey – The Shabbiness of Beauty

*

things for a third chapter (tunnelvision):

Beyond beauty
a conversation with Sirah Foighel Brutmann & Eitan Efrat

+

Before and After. The Art of the Non-Event
a talk for the Third RITCS Arts & Politics Symposium

+

Zelfportret als non-event
Embrace van Emily Jacir

+

For Now
words/woorden for/voor Herman Asselberghs

*

materiaal voor een laatste hoofdstuk (voortleven):

De woede
Reza Abdoh & David Wojnarowicz

+

Het laatste werk
Blue van Derek Jarman

+

Hun Blauwe Boeken / Their Blue Books

+

Ontsnapt / Escaped
Untitled” van / by Felix Gonzalez-Torres

+

In mijn kot
met Paul B. Preciado in en uit de lockdown

+

Kinderen van de rekening
Dan Grahams Rock My Religion

+

De ruïne in het museum
Anne Imhof – Natures Mortes

+

Het voortleven van de vuurvliegjes
Over enkele films van Elie Maissin en Mieriën Coppens,
een Nederlandse vertaling van Georges Didi-Huberman
en het werk van Pier Paolo Pasolini